8 lipca 2017

Budowanie własnej marki, czyli OneLittlePhoto

Pamiętam, jakby to było dzisiaj. Po kilku latach robienia zdjęć dla znajomych, postanowiłam, że chciałabym się tym zająć na poważnie. Założyłam wtedy bloga, na którego wrzucałam zdjęcia, które wykonałam.
Jakiś czas później wyjechałam do Niemiec. Chodził za mną zamiar założenia własnej firmy, jednak bardzo długo odkładałam to w czasie. Byłam przerażona niemiecką biurokracją i tym, że nie będzie to funkcjonować.
Wtedy moja "strona", a raczej blog był dostępny pod adresem www.patrycjasikora.blogspot.com. Gdzieś tam w opisie przewijało się słowo "fotografia" i to właściwie był mój początek.
Pewnego razu natknęłam się na dyskusję w Internecie, w której wielu fotografów dyskutowało na temat tego, czy będąc fotografem chcielibyśmy być rozpoznawani jako marka czy jako osoba. Za i przeciw w obu przypadkach było bardzo dużo.
Ja postanowiłam wtedy, że stawiam na konkretną nazwę.
Wymyślenie jej wcale nie było łatwe. Przez moją głowę przewijało się tysiące pomysłów. Mi zależało na tym, aby nazwa, opis, kolorystyka przewodnia i wszystko co robię w tym kierunku ze sobą współgrało.
Od zawsze wiedziałam, że moją barwą przewodnią będzie kolor niebieski. Ten kolor uwielbiam od zawsze. Wg psychologii kolorów jest on barwą spokojną, działającą relaksująco, symbolizuje prawdę, lojalność (...)
Moim mottem jest "Chwile zatrzymane w zdjęciach" - ten tekst wymyśliłam bardzo dawno, dawno temu i chciałam, żeby już ze mną został.
Musiałam jakoś sprytnie połączyć te wszystkie elementy, aby ze sobą współgrały. Myślałam, myślałam... Zajęło mi to parę dni, jednak w końcu wymyśliłam: jedno małe zdjęcie. Tak, czułam, że to jest to. Brzmi ładnie, intrygująco, informuje czym się zajmuje (...), świetnie współgra z moim celem i delikatnym kolorem niebieskim.

Wchodząc na moją stronę zauważycie, że w moich zdjęciach jest zatrzymanych wiele emocji. Staram się uchwycić to, co jest niewidoczne gołym okiem. Moje fotografie są też naturalne. Nie ingeruję w obróbkę za bardzo (co nie znaczy, że zdjęć nie obrabiam). Zauważyłam, że co jakiś czas zmienia się moda, wielu fotografów kombinuje, wielu ma swój styl. Czasami kolory są przedobrzone, albo nienaturalne. Ja tego nie lubię.
Tak samo jest z makijażem, który wykonuję do moich sesji zdjęciowych - kiedy maluję daną osobę, staram się podkreślić to, co najpiękniejsze. Nie zmieniam Make Upem całej osoby. Nie chciałabym, aby ktoś kiedyś powiedział mi, że sam siebie na zdjęciu nie poznaje. Bo przecież zdjęcia mają być pamiątką  i dobrym powodem do wspominania ulotnych chwil (...)

I co najważniejsze dla mnie w tym wszystkim: Zawsze chciałam, żeby ludzie współpracujący z OneLittlePhoto czuli się wyjątkowo. Dla mnie ważna jest atmosfera panująca podczas sesji, zrozumienie - dlatego też czasami staję na głowie po to, aby Klient był zadowolony, empatia, bez której ciężko o dobrą współpracę (...) Słucham, co ma mi do powiedzenia Klient i zawsze próbuję zrealizować przede wszystkim jego wizję. Bo owszem, ja mogę doradzić i dawać sugestie, ale też efekt końcowy powinien zadowalać obie strony.

Ja zdaję sobie sprawę z tego, że najczęściej przed moim obiektywem stają ludzie, którzy nie mają pojęcia o pozowaniu i stresują się tym wszystkim. I uważam to za mój obowiązek, aby pokazać im, pokierować i wytłumaczyć co zrobić, aby było dobrze.
Bo zdjęcia w spiętej atmosferze wcale dobrze nie wyjdą. 

Szanuję też czas swoich Klientów i traktuję ich tak, jak sama chciałabym być traktowana. I wierzcie mi, że to się sprawdza. Moja firma rozwija się, a ja jestem z tego bardzo dumna.
Czytając komentarze moich Klientów najczęściej powtarza się: " naprawdę swobodnej atmosferze", "Kontakt z Patrycja jest doskonaly, wie jak ustawic takie "kolki" jak my, by zdjecia wyszly pieknie.", " podczas sesji panowała swobodna i naturalna atmosfera", Jest bardzo cierpliwa i sympatyczna przez co sesja przebiegała w miłej atmosferze bez żadnych stresów.", " Sesja przebiegła w przemiłej atmosferze,dzięki czemu czułam się komfortowo przed obiektywem, a zdjęcia jakie widziałam bez obróbki były piękne!".

Cieszę się, że mogę robić coś dobrego i dzielić się z innymi pozytywną energią i zdjęciami, do których moi bohaterzy będą mogli zawsze wracać.


Poniżej pokażę Wam trochę makijaży, które miałam przyjemność wykonać:






24 komentarze

  1. Ważne, że wybrałaś swoją drogę i konsekwentnie nią podążasz. :)

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Ważne, żeby wiedzieć co chce się w życiu robić i czasami taka wiedzę zdobywa się po latach, eliminując te rzeczy, których się nie chce robić! No i to o czym mówisz konsekwencja. Ala jak się robi to co się lubi jest to na prawdę proste!

      Usuń
  2. Fotografia to super pasja. Każde dobre zdjęcie cieszy i utrwala na wieki czyjeś emocje. Fajnie, że Ci się udało stworzyć niepowtarzalny wizerunek.

    OdpowiedzUsuń
  3. Spełniasz się, robisz to co lubisz- jesteś szczęściarą ;) Nie każdy może sobie na to pozwolić.
    Makijaże piękne :) Powodzenia na dalsze lata :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Praca, która jest pasją, to musi być wspaniałe uczucie :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Powodzenia życzę ☺
    A makijaże-przepiękne 💞
    Pozdrawiam
    body-and-hair-girl.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  6. Świetne makijaże :) życzę, żeby firma dalej prężnie się rozwijała :)

    pozdrawiam!
    ~ mój blog ~

    OdpowiedzUsuń
  7. Widać że od początku wiedziałaś co chcesz robić w życiu- fotografia to coś co lubisz i dobrze, że może stanowić pna część Twojej pracy.
    Mam nadzieję, że będziesz się rozwijać i już zawsze będziesz szczęśliwa robiąc to co lubisz:)
    Zdjęcia świetne:)

    OdpowiedzUsuń
  8. Jesteś odważna! Niewielu fotografów decyduje się na tak poważny krok jak własna działalność fotografa. Większość traktuje to jako hobby, dorobek, ale tym samym czują lęk przed skokiem na głęboką wodę. Ty skoczyłaś, a ja Ci kibicuję! ;)
    P.S. Wiedziałam, że robisz piękne zdjęcia, ale jestem zaskoczona, że robisz też makijaże! Super! ;)

    OdpowiedzUsuń
  9. To wspaniałe, że Twoja firma się rozwija! Masz świetne podejście do swojej pracy i klientów - życzę kolejnych sukcesów :).

    OdpowiedzUsuń
  10. piękna historia rozwoju zawodowego, dzięki, że się nią podzieliłaś

    OdpowiedzUsuń
  11. Piękne makijaże, takie jaki powinny być. Osoba jest tą samą osobą ale z podkreśleniem swojego piękna.

    OdpowiedzUsuń
  12. Śliczne makijaże.Życzę powodzenia.Pozdrawiam serdecznie.

    OdpowiedzUsuń
  13. No i bardzo dobrze, że na to postawiłaś, bo robisz to świetnie :D

    OdpowiedzUsuń
  14. Gratuluję! I życzę powodzenia! Nazwa, którą wybrałaś faktycznie pasuje idealnie do koloru, hasła i Twojego podejścia. :)
    Śliczne makijaże. Najbardziej podoba mi się metamorfoza drugiej pani. ;)
    ~Weronika

    OdpowiedzUsuń
  15. Robisz swietne zdjecia :)

    OdpowiedzUsuń
  16. Przepięknych masz bohaterów, a Twoje zdjęcia pokazują, jak wiele pozytywnej energii mają te osoby w sobie :)

    OdpowiedzUsuń
  17. No i super :) Powodzenia w dalszym rozwijaniu marki!

    OdpowiedzUsuń
  18. Życzę powodzenia :) A te makijaże są świetne ♥

    OdpowiedzUsuń
  19. Świetnie, że masz własną firmę :) Życzę Ci powodzenia, bo robisz piękne zdjęcia :)
    natalie-forever.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  20. wow! świetną robotę wykonałaś!!! cudne makijaże :)

    OdpowiedzUsuń
  21. Great post dear ❤
    If you want check out my blog . I write about fashion,beauty and lifestyle . Maybe we can follow each other and be great blogger friends !

    http://herecomesajla.blogspot.ba/

    OdpowiedzUsuń
  22. najważniejsze, że robisz to co lubisz. Jeśli pracowałabyś w zawodzie, który nie sprawia Ci przyjemności, to nic by z tego nie wyszło. A skoro w czasie sesji Ty czujesz się jak ryba w wodzie, to Twój dobry nastrój zawsze będzie się udzielał klientom! :) Tak trzymaj i życzę powodzenia w dalszym rozwoju firmy! :)

    OdpowiedzUsuń
  23. Dobra atmosfera na sesji zdjęciowej jest bardzo ważna, a dobry kontakt z klientem nieoceniony (oczywiście jeśli się da bo klienci też bywają różni ;))

    OdpowiedzUsuń

TOP