9 maja 2017

Nick i Kanae Vujicic - "Miłość bez granic" - recenzja

milosc bez granic, nick vojicic, bez rak, bez nog, recenzja, ocena, czy warto przeczytac
Nick urodził się bez rąk i nóg. Mimo wszystko stara się prowadzić normalne życie, co nie zawsze okazuje się łatwe.
Jego postać miałam okazję poznać już wiele lat temu. Obserwowałam jego wpisy w mediach społecznościowych, inspirowałam się cytatami. I w końcu postanowiłam wziąć do ręki napisaną przez niego książkę.
Właściwie to nie wiem jak to się stało, że zaczęłam "od końca", bo przecież publikacja, którą chciałabym Wam dzisiaj przybliżyć nie jest jego pierwszym dziełem. A mało tego napisał on ją wraz ze swoją żoną.
Zauważyłam, że wielu z nas ma problem, kiedy w towarzystwie pojawiają się osoby niepełnosprawne. Ci, którzy są w jakiś sposób schorowani, też często unikają komunikacji z ludźmi i tak jakoś zostało, a szkoda.
Kiedy poznałam historię Nick'a byłam pod wielkim wrażeniem. Nadal jestem. Bo sama nie wyobrażam sobie funkcjonować bez kończyn, aczkolwiek jemu się to udało, to znaczy, że jest to możliwe.
Autor publikacji jest osobą znaną na całym świecie. Od lat podróżuje po świecie, motywuje i ewangelizuje. Wydawać by się mogło, że jego życie jest idealne, pomimo jego niepełnosprawności.

Jak się okazuje, na samym początku "Miłość bez granic" autor wyjaśnia, że to, czego mu w życiu brakowało, to miłość. We wszystkich sferach swojego życia czuł się spełniony, jednak brakowało mu bliskości i ciepła drugiej osoby.
Nick wyznaje, że nawet jego ojciec wątpił w to, że ten spotka w życiu prawdziwą miłość.

"Odrzuciła moją propozycję, a potem umówiła się z jednym z moich kumpli."

 

W końcu jednak przyszedł czas, kiedy bohater spotkał w swoim życiu tę właściwą osobę. I postanowił wraz ze swoją żoną opowiedzieć wszystkim, jak to było. A trzeba przyznać, że wcale nie było od razu tak kolorowo i nadal nie jest.
To, na co pierwsze zwróciłam uwagę w tej publikacji, to szczerość Nick'a i jego żony. Oboje wypowiadają się w szczery i prosty sposób. Czytając kolejne rozdziały czułam bijące ciepło z tej książki, radość, która towarzyszy tym ludziom.

"Musimy jednak nie tylko znajdować czas dla siebie, ale też pamiętać o potrzebach, pragnieniach i emocjach drugiej osoby, byśmy mogli wzajemnie sobie służyć."

 

Historia, którą opowiadają ci ludzie jest niezwykła w swojej prostocie. Obydwoje wspominają początki, problemy, które im wtedy towarzyszyły, a także radzą, jak można sobie z nimi poradzić. 
Nick i Kanae zwracają dużą uwagę na religię i wielokrotnie powtarzają, że wszystko, co posiadają, zawdzięczają Bogu.
Wspominają o tym, że nie było i nie będzie łatwo. Dzielą się tym, co pozornie jest niewidoczne dla oczu. 
Autorzy wielokrotnie piszą o tym, że na co dzień mają problemy jak wszyscy inni ludzie, że wciąż muszą pracować nad swoimi charakterami, jednak zamiast zamiatać problemy pod dywan, starają się je rozwiązywać.

Kanae w niesamowity sposób wypowiada się o swoim małżonku, niemalże nie dostrzegając jego niepełnosprawności. 
Książka ta pokazuje naprawdę wyjątkową historię, której nikt wcześniej nie zaplanował. 
W publikacji został użyty prosty język, dzięki czemu czyta się ją bardzo przyjemnie. 
Złapałam się na tym, że podczas wielu momentów uśmiechałam się pod nosem. Przyznaję, że żona Nick'a, to kobieta, którą naprawdę podziwiam. 

"Trzeba sobie stale okazywać szacunek - nie tylko poprzez kwiaty i kartki okolicznościowe wręczane z okazji rocznic, urodzin i walentynek, ale też na co dzień, za sprawą prostych gestów."

 

Przyznaję, że "Miłość bez granic" wywarła na mnie ogromne wrażenie. Bardzo podobało mi się to, co stworzyli ci ludzie i jestem przekonana, że sięgnę po inne publikacje tego autora. 
Jest on dla mnie wyjątkową inspiracją, która pozwala uświadomić sobie wiele kwestii. 
Z czystym sercem polecam.

A Wy znacie Nick'a? Jestem ciekawa Waszych opinii.

Moja ocena książki:
 

24 komentarze

  1. Nie wiedziałam, że jest on autorem książki! Oglądałam jakiś czas temu na yt jego przemówienie w szkole. Mówił o miłości, samoakceptacji... Wow ! Miałam łzy w oczach. Książka bez wątpienia też zawiera przepiękne lekcje i rady <3

    OdpowiedzUsuń
  2. Kojarzę człowieka i podziwiam :) Bardzo chętnie przeczytam książką :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Nie znam Nicka. Ale te cytaty piekne :)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nie słyszałam o tej książce i Nicku, ale bardzo zaciekawiła mnie twoja recenzja. Wiele osób czuje się niezręcznie w towarzystwie niepełnosprawnych, czasem nie wiedzą czy np. lepiej im zaproponować pomoc czy być obojętnym bo są samowystarczalni. Widziałam kiedyś filmik o takiej zawodniczce w dresażu (dyscyplina w jeździectwie) co jeździła na koniu nie mając rąk i nóg, startowała nawet na paraolimpiadzie. Jeśli ktoś ma marzenia i chęć życia, pokona wszelkie przeszkody ;)

    OdpowiedzUsuń
  5. znam osobę, to niesamowite, ile ma w sobie ciepła i odwagi, bardzo inspirujące

    OdpowiedzUsuń
  6. Znam Nicka i uważam, że jest prawdziwą inspiracją dla ludzi. Mimo swojej niepełnosprawności udało mu się wiele osiągnąć :)

    OdpowiedzUsuń
  7. Jak można nie znac Nicka i nie inspirować się jego piękną.. ale i dramatyczną historią!

    OdpowiedzUsuń
  8. niestety nie znam Go ani tej książki ale musze ją przeczytać bo ta historia wygląda niesamowicie:)
    pozdrawiam
    body-and-hair-girl.blogspot.com

    OdpowiedzUsuń
  9. A znam go nawet,nie osobiście,ale znam ;) I niewątpliwie książka jest interesująca. Chętnie przeczytam,bo akurat jeszcze takiej okazji nie miałem.

    OdpowiedzUsuń
  10. Planuję zapoznać się z jego twórczością, bo czytałam wiele pozytywnych słów na jego temat. Poza tym choć sama niewiele o nim wiem - przemawia do mnie i wprawia w swego rodzaju zachwyt.
    Chciałabym mieć taką radość, optymizm i siłę woli jak on.

    OdpowiedzUsuń
  11. Nie znam go, ale muszę go poznać :)

    OdpowiedzUsuń
  12. Jest bardzo inspirującą osobą, ksiązki nie miałam okazji przeczytać, ale widziałam ją kiedys w księgarni.

    OdpowiedzUsuń
  13. Oj nie znam, ale historia wydaje się bardzo poruszająca, bez dwóch zdań:)

    OdpowiedzUsuń
  14. Aż się chyba skuszę i też przeczytam ;)

    OdpowiedzUsuń
  15. Nie znam wprawdzie Nicka, ale ogromnie zaciekawiłaś mnie swoją recenzją! To musi być niesamowita osoba! Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń
  16. O ilość mi się coś na temat tej książki. Na pewno jest piękna. Pozdrawiam serdecznie 😀😀

    OdpowiedzUsuń
  17. O ilość mi się coś na temat tej książki. Na pewno jest piękna. Pozdrawiam serdecznie 😀😀

    OdpowiedzUsuń
  18. Czytała o nim bardzo dużo i na prawdę wszyscy od niego możemy się wiele nauczyć. Wielki szacune dlatego człowieka . Buziaczki :*

    OdpowiedzUsuń
  19. Słyszałam o tej książce,ale jej nie czytałam (co się wkrótce zmieni):)

    OdpowiedzUsuń
  20. Czytałam już parę recenzji tej książki. Z chęcią sama bym ją przeczytała i z pewnością to zrobię jeżeli tylko będę mieć okazję.

    OdpowiedzUsuń
  21. With passion and prayer I am sure will get happiness and success in the future. Thank you hopefully useful and inspiring each other

    vitamin penambah berat badan
    obat stroke pembuluh darah pecah
    obat batuk darah
    cara mengatasi telinga berdengung sebelah

    OdpowiedzUsuń

TOP